DESCOBRINT LA TOSCANA I CINQUE TERRE (I): ITINERARI I ALLOTJAMENT

Toscana, Itàlia

Alguna vegada he escrit sobre destins que són espines clavades, i la Toscana era un d’ells des de feia molt de temps. Concretament des de 3r BUP, en què havia de ser el viatge de final de curs, però per una estreta majoria va sortir guanyadora l’opció de París, i han hagut de passar gairebé 30 anys fins que hem viatjat a la Toscana i Cinque Terre aquest setembre.

El present article correspon al 1r "lliurament" del  viatge per aquesta fantàstica regió italiana i bàsicament serà una introducció en la què us detallaré l’itinerari, l’allotjament i algunes dades pràctiques.

ITINERARI

DIA 1:   Barcelona – Beverino Castello (Cinque Terre)
DIA 2:   Cinque Terre
DIA 6:   Ruta del Chianti
DIA 7:   Florència
DIA 8:   Pisa i Lucca
DIA 11: Siena
DIA 12: Parco Regionale dei Laghi di Suviana e Brasimone (Emilia Romagna)
DIA 14: Tornada a Barcelona

Com podeu comprovar ha estat un viatge llarg, tant en dies com en quilòmetres recorreguts, atès que han estat gairebé 3.800 km amb el cotxe com a únic mitjà de transport, excepte els desplaçaments amb tren a Cinque Terre i els autobusos de Florència.

Cinque Terre, tren, stazione, Liguria, Italia
Cinque Terre, un dels pocs llocs on no vàrem utilitzar el cotxe per a desplaçar-nos

També tant el trajecte d’anada com de tornada a Toscana i Cinque Terre han estat amb cotxe des de Barcelona, en dos esgotadors dies, especialment l’anada, en què vam trobar algunes retencions.

ALLOTJAMENT

En aquest apartat seré breu, perquè únicament hem estat allotjats a 2 llocs diferents:

1- Allotjament a Cinque Terre

És una zona molt turística i coneguda del Nord d’Itàlia, i per tant els preus són elevats si voleu allotjar-vos a qualsevol dels 5 pobles de Cinque Terre, i més encara si és a finals d’agost.
Vam aconseguir trobar un apartament a Beverino Castello, un poble situat a només 20 km de Cinque Terre.

Beverino Castello, La Spezia, Liguria, Italia
La bonica població de Beverino Castello, on vam allotjar-nos per visitar Cinque Terre

L’apartament s’anomena La Quiete i el vam reservar via booking.com per un preu total de 100 euros per 2 nits.
La nostra opinió és molt favorable, amb una excel.lent relació qualitat-preu i un tracte molt amable, i si tornem per la zona, no tenim cap dubte que repetirem.

2-Allotjament a laToscana:

Les 11 nits que hem dormit a la Toscana han estat de camping, una opció que ens agrada molt i que no fèiem des de l’any 2011, quan vam anar als Alps francesos i italians.

El camping escollit ha estat el Camping Village InternazionaleFirenze, situat a uns 5 km. de Florència, i per 11 nits hem pagat un total de 360 euros per una parcel.la amb connexió elèctrica per a una tenda gran.

La nostra valoració del camping en general és correcta, però només li donem la puntuació “d’aprovat alt” perquè té algunes mancances: costava de trobar parcel.la sense pendent, algun dia puntual la neteja dels serveis era millorable, poques aixetes d’aigua potable...

Florencia, Toscana, Italia, camping firenze
Florència, el "campament base" triat durant la nostra estada de 12 dies a la Toscana

Atès que per raons de comoditat teníem decidit fer un únic “campament base” per a tota la nostra estada a la Toscana, Florència és la població que reunia les millors condicions des d’un punt de vista tant de desplaçaments com d’equidistància amb els llocs que volíem visitar.
A més a més, el camping de Florència té el gran avantatge d’estar a 10 minuts a peu de la parada d’un autobús que et porta directa i còmodament fins el centre de la capital toscana.

L´únic que lamentem és que hem hagut de renunciar a visitar la Val d’Orcia, i la província de Grosseto, indrets emblemàtics del Sud de la Toscana que ja quedaven massa allunyats de Florència.

MOURE’S PER LA TOSCANA (I ITÀLIA) AMB COTXE

Siena, Toscana, Italia, blog de viatges
Zona d'aparcament de pagament al centre històric de Siena. Com més cèntrica més cara és la zona blava

En aquest apartat us facilitaré alguns consells que considero interessants, alguns dels quals possiblement ja coneixeu:

-Preus combustible:

Tant el diesel com la benzina són cars a Itàlia, aproximadament uns 28 cèntims  més car que a Espanya – el gasoil- (dades de setembre de 2015).
A l’igual que a França, a molts hipermercats com Carrefour o similars tenen les pròpies benzineres i és una molt bona opció per repostar al millor preu. De totes maneres, heu de tenir en compte que el preu varia molt segons la zona, i en alguna ocasió vam trobar benzineres convencionals amb preus molt bons.

-Aparcar a les ciutats:

Arribar amb cotxe fins el centre històric de les grans ciutats de la Toscana (Florència, Siena, Lucca, Arezzo) no és missió impossible, però a moltes d’elles només hi  és permès l’accés als residents amb acreditació al cotxe. Si volguéssiu entrar-hi amb cotxe, tindríeu tots els números per a rebre una important multa de trànsit.

Els carrers propers al centre històric tenen zones d’aparcament, però de pagament, i òbviament com més lluny del centre més barata és la tarifa d’aparcament al carrer.
Les ciutats on vam trobar aparcament gratuït relativament a prop del centre històric van ser Arezzo, Cortona i Volterra. Ja detallaré els carrers on vam aparcar en articles posteriors.

San Gimignano va ser la població amb el parking més car – 1’5 euros l’hora i un màxim de 6 euros per dia -  i és impossible aparcar-hi gratis, perquè fins i tot a les carreteres properes al poble hi ha senyals de prohibit aparcar i amb el dibuix de la grua.

On vaig trobar  molt bona informació de zones d’aparcament a les ciutats de la Toscana és al fòrum de losviajeros.com.

Lucca, Toscana, Italia, blog de viatges
La bicicleta, un mitjà de transport molt útil per moure's per algunes ciutats de la Toscana, com Lucca

-En darrer lloc la conducció a Itàlia: al meu parer, molts italians condueixen de forma temerària, de manera que no respectar la distància de seguretat, o fer avançaments amb línia contínua,  i altres actituds perilloses són pràctiques habituals. Heu d’estar atents, i tenir molta paciència...

Comentaris

1. Quin viatge tan bonic! A veure si el proper 2016 ens podem escapar a Cinqueterre, en tinc moltes ganes.
    Estaré ben atenta a veure què ens expliques!
    Bon cap de setmana.

Respostes
    1. La veritat és que no ens podem queixar del viatge d'aquest any. Per descomptat que Cinque Terre és molt aconsellable i molt còmode de visitar, perquè tots els pobles tenen estació de tren. Salutacions

Elimina
  2. Des que vaig veure la peli d'en Bertolucci Belleza robada que tinc ganes de perdre'm per la Toscana desconeguda de pobles entre oliveres. Chus

1. Hola,
      prenc nota de Belleza Robada, que no l'he vista, i si és del Bertolucci té moltes garanties de ser una bona pel.lícula. Gràcies pel comentari

3. Bona tarda
    Veig que el post es de fa uns anys, volia entrar al capitol de Siena, pero no he pogut, hi ha algun problema amb l'enllaç?
    Gracies

1. Bona tarda,

No tinc enllaç a Siena, perquè encara no he publicat l'entrada. Malauradament la rapidesa no és una de les meves virtuts. De totes maneres tinc intenció de publicar-la tard o d'hora. De fet vaig estar molts mesos "encallat" amb l'entrada de Pisa i Lucca. Espero que t'hagin estat útils les meves publicacions de la Toscana i Cinque Terre. Salutacions. Dani

Elimina
    2. Cap problema, jo nomes he fet 3 o 4 entrades en el blog els darrers 5 anys, un desastre...
      L'ultim es precisament d'una marxa en bici per la Toscana, amb un recorregut espectacular, i la familia m'ha demanat anar hi despres de veure les fotos, per aixo busco informacio per anar hi
      Saps si esta ben adaptat per persones amb minusvalia?
      Moltes gracies

3. Hola,

Em sap greu no poder respondre't amb seguretat, perquè no m'hi vaig fixar gaire, però jo diria que sí. Salutacions. Dani

4. No et preocupis, m'has aportat molta info pel viatge, moltes gracies!!